Infoplaza, expert in weersverwachtingen, en AgroVision, leverancier van agrarische software en adviessystemen, intensiveren hun samenwerking. Hiermee willen beide partijen agrarische klanten nog beter ondersteunen met geïntegreerde weer- en adviesoplossingen.
Hiermee komen ze tegemoet aan de toenemende vraag van perceelgerichte weerdata en advies.
AgroVision Crops Meteo module
Infoplaza voorziet de agrarische sector al jaren van nauwkeurige weerdata via het product Agroweer. AgroVision is specialist op het vlak van adviessystemen en ziektemodellen. Uit de krachtenbundeling is de vernieuwde AgroVision Crops Meteo module ontstaan. Een module met de weersverwachting en radarbeelden van Infoplaza en de berekening van de ziektedruk voor een 14-tal gewassen van AgroVision. Vanaf 1 maart 2025 stopt Agroweer en gebruikers stappen over naar de vernieuwde Meteo-module van AgroVision. Infoplaza zal hiermee Agroweer uit de markt halen en in de vertrouwde handen van AgroVision leggen.
Eigen weerstation aansluiten
Infoplaza leverde al weersverwachtingen aan AgroVision ten behoeve van de spuit- en ziekteadviessystemen. In de vernieuwde samenwerking heeft AgroVision nu ook ziektedruk informatie toegevoegd en geïntegreerd in de vernieuwde Meteo-module.
Nieuw is de optie voor Agroweer klanten om een eigen weerstation aan te sluiten voor nog nauwkeurigere, perceel gerichte adviezen. Bovendien komt er een mobiele app beschikbaar waarmee de weer- en ziektedrukinformatie altijd binnen handbereik is.
De Meteo module kan stand-alone gebruikt worden of als onderdeel van AgroVision Crops. In het laatste geval worden weersomstandigheden automatisch geregistreerd ten behoeve van de certificering.
AgroVision
Jacob Rasmussen, CEO AgroVision. “We zien steeds meer dat telers behoefte hebben aan nauwkeurige weer- en ziekteadviezen, maar ook aan oplossingen die naadloos integreren in hun bedrijfsprocessen. Deze samenwerking is daarin een belangrijke stap vooruit.”
Infoplaza
Menno Bom, CEO Infoplaza. “Wij helpen beslissen door het weer te vertalen naar de omgeving van de klant. Tot op perceelsniveau. De rijke kennis binnen Agrovision over de sector en de dynamiek in het agrarisch bedrijf, heeft ons overtuigd dat we samen een veel betere dienst kunnen bieden.”
Bron en beeld: AgroVision