De ondernemers die in de periode 1 maart tot en met 18 maart hun opgave hebben gedaan, geven de Gecombineerde opgave en Mijn percelen gemiddeld een 7,2, adviseurs geven een 7,4. Vorig jaar was de gemiddelde score nog een 7,0.
Dit bleek uit klanttevredenheidsonderzoek. Tijdens de indienperiode van de Gecombineerde opgave laat RVO 3 keer een klanttevredenheidsonderzoek doen door een extern bureau. Men onderzoekt hoe tevreden ondernemers en adviseurs zijn over het doorgeven van de perceelsregistratie in Mijn percelen en het invullen van de Gecombineerde opgave. Na elke meting leest u hier een samenvatting van de uitkomsten en wat RVO hiermee heeft gedaan.
Verbeterpunten
Uit het klanttevredenheidsonderzoek komen enkele verbeterpunten naar voren. RVO werken nu aan deze punten om de dienstverlening te verbeteren.
Te lang wachten aan de telefoon
Begin maart was de wachttijd aan de telefoon te lang. Dat kwam doordat er niet voldoende medewerkers aanwezig waren om vragen over de Gecombineerde opgave te beantwoorden. Dit probleem is nu opgelost. Er zijn meer medewerkers opgeleid om vragen over het onderwerp te beantwoorden.
De wachttijd is nu ongeveer 30 seconden. Een gesprek duurt gemiddeld 10 minuten.
Oplossen overlap blijft lastig
Bij het bijwerken van de percelen blijkt dat het oplossen van een overlap op een perceel nog steeds lastig is. Ondernemers die met een overlap te maken krijgen, ontvangen een e-mail met instructies om de overlap op te lossen. In deze e-mail gaan we een link toevoegen naar een handig Stroomschema oplossen overlap percelen (pdf).
Informatie moeilijk te vinden
Ondernemers zijn erg blij met de Checklist Gecombineerde opgave 2019 (pdf) op mijn.rvo.nl, stroomschema’s en andere hulpmiddelen die handig zijn bij het invullen van de opgave. Ze zijn alleen niet goed te vinden op onze site. De komende tijd besteden we hier meer aandacht aan in onze nieuwsbrieven en op sociale media.
Altijd aandacht voor verbeteringen
RVO is altijd bezig om de Gecombineerde opgave, Mijn percelen en de informatie daarover te verbeteren. Zijn er bijvoorbeeld vragen of toelichtingen onduidelijk? Dan wordt de informatie aangepast. Ook zijn er nu meer meldingen in de opgave. Een ondernemer kan het dan direct zien als er iets niet klopt tijdens het invullen van de opgave.
Bron: RVO