Een jaar geleden intensiveerde de Japanse veredelaar Takii en de Nederlandse plantuienproducent Go Products hun samenwerking met het plantuienmerk ‘UNIO’. De alliantiepartners wilden zich met UNIO doelgerichter profileren en positioneren in de plantuienmarkt. Er is inmiddels een jaar verstreken. Hoe kijken zij terug op de afgelopen tijd en wat ligt er in het verschiet?
UNIO heeft een eigen identiteit maar bouwt op een innovatief veredelingsprogramma voor uien van Takii en de levering en service van plantuienspecialist Go Products en zijn producenten. Beide organisaties blikken terug maar kijken vooral ook vooruit.
Paul Leenheer, Product & Account Manager bij Takii Europe
“Met het UNIO assortiment staan we voor vroegheid en kwaliteit. Dat hebben we dit jaar laten zien en dat gaan we aankomend jaar ook bewijzen. Wij hebben heel vroeg in het seizoen uitstekende kwaliteit plantuien kunnen leveren bij de verwerkers. Reks, Takstar, Takmark, Medusa en Bonus, ze doen het stuk voor stuk goed en dat wordt bevestigd door de telers met wie we in nauw contact staan. Voor 2021 hebben we de veelbelovende Ruby Star F1 in de pipeline. Deze rode ui gaat de huidige norm voor vroegheid én kwaliteit in dit specifieke segment overtreffen.”
Arjen Goud, mede-eigenaar van Go Products
“Het exclusieve partnerschap met Takii in combinatie met het lanceren van het concept UNIO is een hele goede beslissing geweest. Het heeft deuren geopend en onze mate van professionaliteit naar een nog hoger niveau getild. Takii en Go Products streven samen nog altijd één missie en één visie na met UNIO; de groei van de teler versterken en een leidende marktpositie in plantuien verkrijgen. Mijn vader Hans en ik kijken uit naar het tweede jaargang!”
Meer over UNIO en het UNIO assortiment is te vinden op de website https://www.settogrow.eu