De Nederlandse agrarische sector, en dan met name de akkerbouw, melkveehouderij en tuinbouw, is getroffen door de recente aanhoudende droogte. Het is echter nog te vroeg om vast te kunnen stellen wat voor individuele ondernemers de schade is.
Bedrijven die in de kern gezond zijn kunnen erop rekenen dat de Rabobank bijspringt als er financiële problemen overbrugd moeten worden. De Nederlandse landbouwsector staat er tot heden gelukkig nog tamelijk goed voor.
Rabobank volgt ontwikkelingen op de voet
Landelijk is circa 80% van ondernemers in de landbouw klant van Rabobank. Rabobank heeft met veel klanten direct contact en men volgt de ontwikkelingen op de voet. Indien de situatie verandert zal per individuele klant bekeken worden wat de beste oplossing is, omdat elke situatie uniek is.
Rabobank attendeert haar klanten erop om voor zichzelf inzichtelijk te maken wat de gevolgen kunnen zijn en tijdig met de bank contact op te nemen om hun situatie te bespreken.
Sectorbreed contact
Daarnaast staat Rabobank in nauw contact met alle partijen in de sector.
Bron: Rabobank