Boeren zijn over het algemeen vrij loyaal aan hun accountant. Die trouw is er met name bij boeren die samenwerken met kleine accountantskantoren. Boeren die klant zijn bij de grote accountantskantoren zijn aanzienlijk minder loyaal. Uit het Net Promotor Score (NPS) onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat de loyaliteit van agrariërs aan hun accountants gemiddeld 0% is. In vergelijking met andere onderzoeken die Prosu Databased Marketing uitvoert, is dat een hoge score. Gemiddeld scoren bedrijven in een NPS-onderzoek -10%.
Het hoge gemiddelde is vooral te danken aan de kleinere accountantskantoren. Zij hebben in sommige gevallen een loyaliteit van 24%. De grotere accountantskantoren hebben allen een negatieve NPS-score. Dit houdt in dat hun klanten minder loyaal zijn en in veel mindere mate zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame.
Prosu Databased Marketing onderzoekt sinds begin 2014 continue de NPS-score van accountants. In totaal zijn meer dan 13.500 boeren naar hun accountant gevraagd. Door de NPS-score te onderzoeken, meet Prosu de mate van loyaliteit. Het NPS-onderzoek is een goede manier om de klanttevredenheid in kaart te brengen, die wereldwijd toegepast wordt.
Meer informatie
Prosu Databased Marketing
De Drieslag 25
8251 JZ Dronten
T.: +31 (0)320 28693
E.: info@prosu.nl
W.: www.prosu.nl